6.10.2011

C# üzerine

Selam Millet;

Bu ara iş yoğunluğundan bloğa vakit ayıramadım. İş yoğunluğu yetmezmiş gibi üstüne hastalık geldi. Teknik yazının önemli bir kısmını yazdım. Kalan kısmı da tamamlar tamamlamaz yazıyı bloğa ekleyeceğim. Ama buraların boş kalmasına içim hiç razı olmadı ben de bir yazı yazayım dedim :D...

Her ne kadar çoğu profesyonel yazılımcı C# hakkında ileri geri konuşsa da ben bir masa üstü programı geliştirirken  C# kullanma taraftarıyım. Tabi bunun en büyük nedenlerinden biri C# kullanımı kolay, esnek tasarım ara yüzü, internette yeterli Türkçe örnek bulunması v.b. bir çok özellikten öte İTÜ gibi bir okuldan mezun olmama karşın Elektronik Mühendisi olarak eğitim hayatımda her hangi bir nesne yönelimli programlama dersinin bana açık olmaması ve "Nesne Yönelimli Programlama"yı kendi kendime öğrenmek zorunda kalışımdır.

Eğer sizde C diline hakimseniz ve masa üstü program geliştirmek istiyorsanız C# kullanmanızda fayda var. Tabi öncelikle Nesne Yönelimi nedir bu konu hakkında ufak tefek fikir sahibi olmanız ve C# ta birazcık "console" programı yazmanızda fayda var. Bunun için tavsiye edebileceğim çok güzel Tükçe bir kaynak var. Bu siteden dersleri takip edin ve C# dilini kullanmayı kabaca öğrenin. Sonrasında Masa üstü program geliştirmek yeterince kolay olacaktır.

Birde Microsoft'un sitesinden ücretsiz olarak indirebileceğiniz bu program sayesinde işlerinizi daha kolay halledebilirsiniz.

Tabi ki benim için C# dilini diğer dillerden ayıran en güzel özellik değişken isimlerinde Türkçe karakterler kullanmakta sonsuz özgürlükte olabilmemizdir ;)

iyi geceler;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder